پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 03 بهمن 1400

حضرت فاطمه (س) آیتی تابناک برای هدایت انسانهای گمگشته

به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ متن پیام علی رضا رشیدیان به مناسبت میلاد دخت نبی مکرم اسلام به شرح ذیل است؛
السلام علیک یا فاطمه الزهرا (س)
السَّلامُ عَلَیْکِ ای بهانه آفرینش ، بانوی آب و آیینه ، ای زلال مطهره، ای مهر بی همتا ، ای دختر ماه و ماهتاب .
آمدنت عطر خنکای بهشت را با بارانی از مهر و عاطفه بر کویر لم یزرع افکار پوسیده و متحجر نثار کرد، آنجا که در تاریکنای مغزهای کوچک زنگ زنده توحش، وجود نازک دخترکان را زنده زنده در میانه ریگهای بیابان دفن می شد.
آری اینک می آیی و تحیت آسمانی خداوند به یمن این وجود مطهره طاهره ، رئوفه عقیله ، زکیه معصومه ، صدیقه مبارکه ، راضیه مرضیه در زمین منعقد می شود بانویی که بری از هر ناپاکی و زشتی؛ نور درخشان خلقت و آیه روشن خداوند در زمین است و خداوند در نسل او برکت قرار داده است.
براستی اگر نبود این بزرگ بانو زمینی، این حورای بهشتی، این مهر آفرینش، طریق انبیا و فلسفه خلقت از آدم تا نوح از ابراهیم تا موسی و از عیسی تا محمد مصطفی (ص) ابتر می ماند و هستی ناتمام.
بزرگ بانویی که نوری شد در خلقت تا شرافت مفهوم یابد و انسانیت به لطف و مهر وجودیش جان گیرد و اسلام قوت یابد.
بانویی که فاطمه شد تا زیبایی، زیبا شود ، انسان به محبت و عاطفه معنا شود ، هستی جانی دوباره گیرد و محبت از او آغاز شود.
آری فاطمه ، فاطمه شد تا هستی به مهر او استوار گردد ، زمین به رحمت او سبز شود ، انسیه حورایی که مادر پدر شود ، همسر حیدر و مادر حسنین و ولایت شود تا موعودی را انتظار نشیند که جهانی را به عدل و داد استوار گرداند.
آری فاطمه (س) آیتی تابناک است تا انسان گمگشته راه را در طریق کوثر زاینده انسانیت و ولایت هدایت بخشد .

به بیان رهبر معظم انقلاب؛ حضرت فاطمه زهرا(س) مجمع همه‌ خيراتى است که روزبه‌روز از سرچشمه‌ دين نبوى، بر همه‌ بشريت و بر همه‌ خلايق فرو مى‌ريزد وهمه تلاش ها برای پوشیده ماندن و انکار حضرت بی نتیجه ماند «واللَّه متمّ نوره و لو کره الکافرون».
به راستی زهرای مرضیه؛ زن را با همه خوبی ها و نیکی های عالم پیوند زد و زنگار حقارت از روح زن برگرفت و آن را به باور انسان بودن ، انسانی کامل جلا بخشید و موسیقی حیات و هدایت بشریت شد تا زمینیان، زن را با برترین الگوی انسانی بشناسند و هستی، عشق و مهر را در لباس تقوا، پاکدامنی و ایثار بیاموزد.
آری به قول دکتر علی شریعتی او خود يک « امام » است، یک اسوه بی نظیر و يک شاهد براي هر زني که مي‌خواهد ” شدن خويش ” را خود انتخاب کند. او اسوه ای بی همتاست تا زنان عالم از آن پس مفتخر به وجود کوثر هستی شوند و به این وجود ناب انسانی کرامت و حرمت یابند.
او بانوی دو عالم و مادر هستی بخش است و عنوان مادر هم از او قداست و برکت یافته است و نامش دستگیر و فریادرس است برای هر مضطر که او را می خواند نامی که در روزگاران ایثار و رشادت در میدان‌های جنگ و روزگاران سخت این ملت هم هزاران هزار بار پناه شد.
آنگاه که بزرگ مرد روزگاران سخت این ملت سردار دلها، روایت می کند از آن هنگام که در شدائد و سختی های میدان های نبرد جز بانوی دو عالم پناهی نداشتند و قدرت و مهر مادری زهرای اطهر (س) را در جای جای جبهه ها و نبردهای سهمگین در هور، کربلای 5 و اروند رود و کوهستانهای سرد و سخت کردستان بارها و بارها به چشم دیدند و آنجا که مادران این مرز و بوم نبودند ، مهر مادری حضرت فاطمه (س) را یاریشان می نمود.
آری مهر بانوی دو عالم در دل و جان این ملت از دیرباز جای گرفته و شور علوی و مهر فاطمی تاریخی دیگر را برای این سرزمین رقم زده تا جلوه های عزت و عظمت آنان در انقلابی بزرگ به رهبری پیری فرزانه از تبار فاطمی جلوه ای ماندگار یابد و او که فرزند خلف فاطمه (س) و میلادش متبرک به ولادت بانوی دو عالم است.
آری اینک در میلاد یاس نبوی ، فاطمه (س) این عطر بی ریای هستی زیباترین ارمغان دوست ، خلاصه همه خوبی ها ، آرزوی عزت و سربلندی بانوان سرزمینم را دارم و امید است اینبار هم در این روزگار سخت و دشوار به یاری هم شتافته و به مهر فاطمی ، عشق و محبت و نیکی را در جامعه بگسترانیم.

روتیتر: متن پیام رییس سازمان حج و زیارت ؛